onsdag 6 januari 2010

Nu är julen slut

Julen är slut och den har gått som en dans som min bror Helge brukade säga.
Vi har inte haft någon julgran i år så det blir ingenting att kasta ut. Nu är det bara gråveckor kvar.
Det var ett bra förslag Elin. Du är välkommen in till oss, och hardu någon bra bok med dig, helst någon som Du läst så du vet hur den är så tackar jag för det.
Det har varit så kallt så maken till kyla kan jag inte minnas.
Jag minns väl från min barndom, det var nog dom kalla 40-talsvintrarna under kriget som jag förfrös fötterna när jag gick från skolan. Vi hade ju lång väg att gå, men jag har haft lite tur emellanåt. När jag var nästan hemma så mötte jag en kille som just kommit från en inkallelse och var utbildad till sjukvårdare i lumpen. Han tog hand om mig och följde mig hem och hjälpte mamma. Fötterna var som 2 isklumpar och utan känsel. Det gick bra den gången tack vare kunnig hjälp. Jag blev lite känsligare för kyla, men det har gått bra resten av livet.Det är skönt att vara inne i värmen, när termometern visar 28 grader.
Nu hänger Ingvar upp en ny almanacka för 2010 och jag hoppas att mina barn, barnbarn
och barnbarnsbarn samt mina vänner och jag själv ska få ett bra år utan grisfeber och dyligt.
GOTT NYTT ÅR !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Ja det var värre på den tiden!

2010 blir nog ett bra år!

KRAM