lördag 4 april 2009

Bofinkarna har kommit.

Nu har bofinken kommit till Fränsta. Nu är det vår på riktigt. Men snön ligger kvar i stora massor och det dröjer nog ett tag innan den gått bort.
I går var jag på ögonbottenkontroll på Sundsvalls Sjukhus. Gunilla var snäll och följde med mig. Vi blev väldigt kaffesugen så vi fikade på Sjukhuset.Det är roligt med mina flickor, när dom har tid med mig.Det blir inte att jag hälsar på dom så ofta,därför att dom jobbar så mycket så dom är hemma mest bara på kvällen och då är jag så trött. Jag hoppas att det är bättre när det blir sommar.
Vi har alldeles för korta somrar här uppe i Norrland.Vägarna är bara nu så halkrisken är över, Skönt!Jag har slutat köra bil, men jag hoppas att mina nära klarar sig utan halkolyckor. Det känns lugnare att tänka på dem när vägarna är snöfria, men småvägar är fortfarande is på.
Till påsk kommer Katarina från Stockholm. Dom skulle komma hela familjen och åka bil.Hoppas det blir bra väder så dom får en trevlig resa.Det blir väl svårt för henne att hinna hälsa på alla vännerna, men jag hoppas det blir en stund över för mormor. Det brukar bli det.
Jag vet inte vad vi ska göra för middag i dag, det blir nog något från frysen.
Jag får önska Er en GLAD PÅSK ! OCH HOPP OM SOLIGT OCH BRA VÄDER.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att vi hinner med en sväng till dig. Jag ska hjälpa dig men en bokbeställning o visa hur man gör då man lämnar kommentarer.

Frank och jag plockade tussilago i lördags och idag på väg hem från dagis hittade vi massor med blåsippor. Vi var ute i solen mellan 15- 17, nu är det dags att laga middag här hemma också.

KRAM
Katarina

Anonym sa...

Glad Påsk Marie! Hälsa Ingvar från mig också! Mvh Elin

Frank och jag sa...

Hej mormor

Kul att du ringde i dag, synd att vi var på väg precis.

Blev så mkt på kvällskvisten att jag inte kände att jag hann med att ringa.

Jag hör av mig ngt i veckan.


KRAM Kattis