fredag 24 april 2009

Nu är nästan all snö borta.

Det är konstigt hur våren är. Nyss var det massor med snö och man tänkte så mycket vatten det ska bli, och helt plötsligt är nästan all snö borta och vattnet har försvunnit ner i jorden. Antagligen för att det inte var någon tjäle i år.Det är skönt med vårarna i norr, allting går så fort.Nu är det snart Valborgsmässoafton.Det tycker jag är den högtidligaste helgen på våren. När vi får hälsa våren välkommen till vårt vinterland ,som ju är större delen av året.
Nu har jag blivit gammelfarmor till en stor kille som hittills fått namn Lilleman i brist på sitt rätta. Han var så tjusig på bilderna. Hoppas jag får besök snart.

Jag har sett namnet på böckerna som Kattis beställt till mig. Jag längtar efter dom.Det var så mysigt på bilderna från Kattis uteplats. Jag måste nog skaffa mig en kamera, nu när det är vår så jag kan fotografera. om inte annat så våra fåglar. Jag hoppas att Chisters barn kommeer och hälsar på mig, fastän min son är borta.På söndag ska jag försöka ta mig till Lena det var så länge sedan jag var dit.
Ha en skön vår alla ! Ta det lugnt i vårarbetet!
Hälsningar Marie.

2 kommentarer:

Bodil sa...

Hej Marie!

Mu har LILLEMAN fått sitt namn han ska heta PETTER!

klart vi kommer och hälsar på ska försöka komma redan till veckan!

Ha det gott och häls Ingvar!

Kramizar

Anonym sa...

Vi pysslar på och snart kommer fler bilder från uteplatsen.

KRAM
Kattis