söndag 3 maj 2009

Nu är det grönt ute.

ja, nog är det konstigt att tiden går så fort. Nyss var det ett tjockt snötäcke och nu är det grönt på gräsmattor oc träd.
Det har varit Valborgsmässofirande, men jag har suttit i fåtöljen och hört studentsångarna från Lund. Utan dem blir det ingen vår.Det blommar så fint i Skåne,mycket bättre än hos oss.
Nu har Lilleman fått ett namn. Dom var hit och hälsade på. Han var så stor och stilig.Han ska heta Petter. Det är konstigt vad gamla namn barnen ska ha nu för tiden.Det är roligt när dom får svenska namn.Han har inte fått några fler namn ännu,
men det blir väl så småningom.
Synd att sommaren går så fort.Men i sommar ska jag försöka komma ut mera, för jag har ingen tid på sjukhuset som jag ska gruva mig för.Skönt!
Nu har jag fått böckerna som Kattis beställde åt mig. Nu blir det läsa av. Det är roligt med nya läsbara böcker, men nätterna blir så korta.Jag somnar inte före 12 när jag har en bra bok. Jag brukar somna i fåtöljen efter frukost i stället.
Jag ser att Lena loggat in, så jag ska försöka få fram henne.
Ha en fortsatt bra vår !

Inga kommentarer: