tisdag 5 maj 2009

Mulen vårdag.

Jag sitter i köket och tittar ut på regnet. Regnet behövs, men det är trevligare om solen skiner.
I dag deppar jag, men bara ,det blir kväll och jag kommer i säng, då börjar läsandet.
Konstigt att fastän jag är pensionär så blir det inte läst på dagarna, utan det ska vara natt. Jag har läst bokhandlaren i Kabul. En lättläst beskrivning över livet i Afganistan efter kriget med Sovjet.
Nu ska jag börja med Afrikas blomma. Det är spännande att läsa om livet
i andra länder, när det är skrivet av någon som vet vad det handlar om.
Jag skulle ha lust att ge mig iväg och plocka murklor. Det verkar som de skulle ha kommit. Det varnas så för giftet i stenmurklor, men jag tror att om man kokar av dem i 10 minuter så är det ingen fara. Det är ju så gott med murkelstuvning.

Jag har läst om Petter, den nya världsmedborgaren. Det skulle vara roligt att få vara med och se hur det blir för mina barnbarnsbarn, men det kan man nog bara önska att livet blir bra. Jag tror att jag har 10 st redan, fler måste det bli. Det är roligt så länge jag kan hålla reda på hur dom har det.Och att dom håller lite kontakt med mig. Jag har några som fyllt år som jag ska försöka kontakta med en liten present.
Roa Er i vårvädret önskar mormor, gammelmormor, farmor och gammel-farmor och tant Marie.

2 kommentarer:

Bodil sa...

Du har en stor familj Marie! 4 barn 12 barnbarn och än så länge 13 barnbarnsbarn om man räknar med Ville!

ps hoppas att JAG räknat rätt nu! hihi annars får nån rätta mej!

Kramiz

Anonym sa...

Hej!
ter ochskriver och väntar på att Alva och Vilgot ska somna dom är mina denna vecka för Jenny är i Umeå och pluggar och Micke har åkt till Norge och fiskar .Han ringde och berättade att det gick 5 m höga vågor och att han fått en torsk på 9 kilo.Det är mysigt att rå om dom själva med hämtning och lämning på dagis som när mina ungar var små.Dom går på samma dagis som Micke och Kattis gick på så det känns bekant.
Det blir mycket barnpassning ett tag nu men nu är dom så stora och jättesnälla som alla barn är när inte föräldrarna är närvarande.
Kramar Gunilla