tisdag 12 maj 2009

Våren passerar fort.

Jag sitter i mitt fönster och beskådar grönskan och skilllan och kabbeleka som kommit upp och blir orolig för att våren är så kort. Jag läste Bodils blogg ch blev lessen för att Klara gjort illa sig. Det var otur när det ska bli sommar och bad, men innan badsäsongen börjar är nog benet bra igen. Hoppas att Ni kan hälsa på mig snart.
Ja Katarina, nu har jag läst böckerna.
Det är bra böcker, men så spännande som förra upplagan var inte dom här, men mycket läsvärda. Den med pappan och pojken var enligt mitt tycke för mycket politik i och speciellt kommunismen som inte jag gillar.Zahiren eller vad det var var intressant för det var så mycket beskrivning av hur dom levde i olika länder. Det gilla jag. Fattigdomen i Sverige har jag läst mig less på, så det är bättre om andra länder.Det har varit bra böcker du hjälpt mig med så jag hoppas att vi kan fortsätta beställa.
Jag har blivit stel i fingrarna så det är svårt för mig att skriva. Men åldern tar väl ut sin rätt, som dom brukar säga.Det är så synd att dom väninnor som jaag har kvar inte har några datorer så jag fick några att kommuniser med. Jag känner mig m ycket ensam, i min ålder som har dator. Flera säger att dom ska skaffa, men det blir nog inte.
Ha en bra dag önskar vi i Fränsta !

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska fundera över böcker till nästa beställning.

Du får börja med fingergymnastik så blir det kanske bättre, eller skriva ännu mera?!

KRAM
Katarina