torsdag 21 maj 2009

Gräsmattklippning.

Nu har gräset blivit klippt för första gången i år. Det är Jocke som varit här och klippt. Han hr fått en EU-bil. En som det räcker med EU-körkort. Den ser ut som en bil, fast den går med mopedfart, och räknas som en moped.
Lena har följt med Jens till London. Han skulle simma i handikappidsrotten.Dom är så duktiga pojkarna. Försöker efter bästa förmåga.
Gunilla har farit och hälsat på Katarina i Stockholm. På lördag skulle Ingbert fara.
Han skulle försöka fiska strömming.Vi får se hur det går.
Ingvar är ute och provskjuter en bössa. Han räknar väl med lite jakt, när den tiden kommer.
Jag själv gör ingenting. Det är slut på kroppen som det känns.Jag funderar över röstningen.Det är inte lätt att rösta när man inte känner till nånting.Jag har inte följt med så jag vet ingenting.Dom får väl rösta dom som kan.Det blir väl som det är hoppas jag.Jag tycker det är bra som det är. Hushållspengarna kommer på posten varje månad. Det är bra som det är.
Man får försöka vara en glad pensionär om man får vara frisk. Vilken fantastisk skillnad det är än det var för våra föräldrar. Det har blivit nya tider.
Kram på er alla !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mysigt att ha mamma här, synd bara att tiden går så fort.

Pappa fick ingen strömming på hela helgen men i går då Magnus var ner till piren med en granne fick de 40 stycken, typiskt..

Må så gott
Kram mormor
/Kattis

Anonym sa...

Hej Marie!

Hoppas allt är bra med er.

Jag vill tipsa om en annan blogg, om Ådalslidens historia. Det är Magnus Johanssons från Forsnäs: http://adals-liden.blogspot.com/
Han är otroligt duktig när det gäller släkt- och hembygdsforskning, och för övrigt släkt med oss, på din Mammas sida.

Hälsa alla! Kram Britt-Inger

Frank och jag sa...

Har du slutat blogga mormor?

Kram
kattis