måndag 4 maj 2009

Vårvädret blev sommarvärme

Ja så blev det sommar några dagar. Det var ju lämpligt att det blev över helgen när dom som jobbar var lediga. Det var 25 grader varmt på valborg.
Jag undrar om Mattias kommit hem från sjön ? Han skulle komma hem i början av maj.Det är nog jobbigt att komma hem när pappa är borta. Tur han har storebror som har hjälpt honom tillrätta.
Jag har hört att Malin trivdes i Amerika. Dom kommer väl också hem snart.Då blir det examen och studentfest har Elisabet sagt.
Nu tror jag att jag ska koka en kräm av blandad frukt från affären. Jag tycker att det är jättegott och enkelt. Jag brukar ha den i "spillkummen" på Moflomål.Jag har nästan glömt mina barndomsberättelser för allt annat som varit. Det känns inte så viktigt längre.Jag vet inte varför.Men jag kommer ihåg att när vi hade främmande brukade mamma koka kräm på blandad frukt till efterrätt, men då skulle det vara vispad grädde uppepå.Minnet måste nog ha varit från det kriget var slut, för ingen frukt fick vi under krigsåren från andra länder. Det var tomt speciellt efter apelsinerna.
Ha en fortsatt bra vår !
Hälsningar Marie.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor

Vad bra att du har fått böckerna. det ska bli intressant att höra dina åsikter- särskilt för de böcker som jag själv inte har läst.

KRAM
Katarina