söndag 8 november 2009

Mörkt och ruggigt

I dag är det inte något fint väder. Det kä nns mörkt och ruggigt ända in till själen.
I dag fyller Holger Jövik 92 år. En del har tur att få leva problemfritt ett långt liv.Men ålderskrämpor är nog ingen utan. Men vi bor ju i vårt kära land där vi får stöd och hjälp om vi behöver.
Hurra! för Sverige.
Jag läser på nätterna och sover på dagarna. Ingenting är bättre än läsa. Då kan man sluta när man somnar.Jag somnar med boken och glasögon på näsan, och ibland sover jag så ända till morgonen.
Jag har läst Bodil blogg om sina barn. Det är så roligt läsa om Barnbarnsbarnen. Dom växer och blir så stora emellan dom gånger jag träffar dem.Nu längtar jag efter Petter jag har träffat honom bara en gång.Johanna har jag sett lite oftare, men sommaren var regnig så det blev lite uteväder. I varje fall för mig.
Det är roligt att läsa om att Ni är i Moflo emellanåt. Jag kom inte dit i sommar som jag hade tänkt.
Jag hade tänkt att försöka träffa min systerdotter, i sommar och även mitt brorsbarn
som bor i Stockholm, men mina barn byggde om sina hus så det var bråttomt med allting
Hoppas att nästa sommar blir lite lugnare.
Saknaden efter Christer är fortfarande stor. Det var för hemskt att han skulle dö och inte var äldre.Men det går en dag i sänder och för varje dag kommer vi närmare en ny vår.
Ha en fortsatt trevlig höst !
Hälsningar Marie.

2 kommentarer:

Frank och jag sa...

Hej mormor

Vad bra att böckerna har kommit! Hoppas att de blir till glädje! Lägg de som är speciellt bra på ett speciellt ställe så att jag kan låna dem från dig- jag behöver verkligen tips på bra böcker och nu blir det din tur att tipsa mig!

Jag läste Alkemisten (som jag fick av dig) för tredje gången här om kvällen. Det tog inte lång tid men väldigt bra är den, många fina tankar och saker som man kan lägga på minnet för att bli en bättre människa. Vilka orden var har jag tyvärr redan glömt :)

Må så gott
KRAM

Anonym sa...

Hej mormor

Hoppas att Ingvar är ok och att du mår bra- trots allt.

KRAM
Kattis

Hälsa