onsdag 4 november 2009

nystädat hus.

Det känns verkligen skönt att vårt hus blivit städat och fönstren putsade. Det är så mörkt ute så det är roligt att veta att det är rent inne.
Nu har Kattis hjälpt mig till nya böcker så det blir ett läsande. Jag är så tacksam för personalen på Sundsvalls Sjukhus som grejat ett nytt öga som jag ser jättebra med.Texten i pocketböckerna är ju liten , men de är lätta i vikt så mina klena armar kan hålla i dem vid läsandet.
Jag känner mig ur humör i grådasket, och inte kommer man ut, för höften jag opererat har blivit utsliten.
I går var Lena hos oss och vi fick hjälp med lite som vi inte klarar så bra.
Elisabet brukar också hjälpa oss emellanåt.
Katarina och Frank har hälsat på. Det är roligt när barnbarnen kommer. Tiden går så fort när man är gammal, så man blir bara förvånad över att de blivit så gamla.
Ja nu är det vinter ock skidan den slinter inte längre, men det blir ljusare när snön kommer och snart ska vi fram med adventstakarna. Då blir det ljusare och trevligare.
Ha en trevlig adventtid så kommer tomten snart.
Kramar från Marie.

Inga kommentarer: