söndag 30 augusti 2009

Höstväder

Det känns som höst i luften. Och höst i itt sinne, eftersom jag blev dålig så jag inte kunde komma iväg på Petters dop.Han är ju så glad och mysig. Jag fick värk i hela kroppen på natten före dopet, så jag sov inte en blund på natten före. Och är man till åren kommen så tål man inte en vaknatt. Jag är jättelessen för detta.Men jag hoppas dom kommer snart och hälsar på. Jag önskar också att Christers barn ska komma. I dag är det mulet som det har vrit mest hela sommaren.
Roligt att höra att Katarina haft en trevlig födelsedag både på, före och efter.Det ser kul ut med dom jämngamla kusinerna, när dom får träffas, så att dom känner igen varandra.
Gun ringde från Hunge och talade om att hon skulle gå på datakurs den 17 så då skulle vi ha kontakt. Det blir ju roligt för vi känner ju varann så väl från gammalt.
Det blir slut på dom flesta kontakter, eftersom dom flesta äldre inte har datorer.Det är lite tungt att skriva idag. Det känns väl så för att vädret varit så dåligt ett längre tag. Sommaren har inte funnits, ändå är den slut.Jag har pratat på telefon med Hilda idag. Hon är pigg som vanligt, fastän hon ramlat. Stackars Hilda!
Nu ska jag försöka få till lite middagsmat. Jag får se vad det blir.Jag känner
mig hungrig så jag hoppas det kan bli något som är gott.

Kramar från Marie.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor

Hoppas att det blev ngt gott att äta. Vi beställde mat från en Kinarestaurang i går- det är alltid gott, men det finns väl ingen sån i Fränsta?

Det var länge sedan vi sågs nu. jag har ingen hemresa inbokad men man vet aldrig när jag dyker upp.

KRAMAR
Kattis