söndag 9 augusti 2009

T.V. tittande

Hej alla TV-tittare!
I veckan har jag hittat något på TV som var värt att titta på. När jag ser från Skansen så tänker jag jämt på Kattis som bor i den där röran som syns på andra sidan vattnet. Det var i mitt tycke bra program både från Skansen och Lisse-berg.Synd att det är slut nu. Det skulle vara roligt att vara riktigt frisk och kunna besöka Kattis. Jag längtar till huvudstaden ibland. När jag jobbade var jag ju där emellanåt på utbildning.
I dag har jag lagat nånting som , i varjefall Stockholmarna inte vet vad det är. Det skulle i så fall vara nån inflyttad Ångermanlänning. Min mamma kallade det för " sluring". Jag har väl moderniserat den lite, men i grunden är det samma sak.Nu ble vdu väl nyfiken Kattis, men Du ska inte få veta. Kanske bjuder jag dig på " sluring"någon gång. Hoppas Du får en bra födelsedag. Tiden går så fort jag tyckte att Du nyss fyllde.
Vi ska på dop av Petter. Då ska vi bli bjuden på mat. Men det blir nog inte "sluring" Så länge har nog inte Bodil bott i stugan i berget, om det inte har legat något recept någonstans. Nu har Ingvar bjudit på kaffe, så nu får jag sluta med att önska Er en glad kväll hoppas jag utan "sluring"
Hej Svejs !

någon gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
trevligt att du börjat blogga igen,vi har inte försvunnit det är bara så mycket att göra.det blir inte så mycket tid över när man jobbar heltid och har länt att åka.De thar varit så varmt att när jag kommit hem vill jag bara sitta i en stol.har börjat plocka in muna svartvinbär och kokar saft till barnbarnen.Ska ta med Alva och häla på nån dag hon tucker att vi ska hälas på gammelmormor säger hon.Dom har varit på västkusten på semester och kom hem igår,brunbrända och vackra.Nu ska jag gå på golfrestaurangen och få mej lite mmat! Kramar Gunilla