söndag 2 augusti 2009

Kylskåpsras

Alla dagar är inte lika har jag upptäckt i dagarna.När frysen gått sönder blir det ett förfärligt bestyr. Att få en ny att passa in när den gamla typ som vi hade slutat att tillverkats Den var så nätt och bra med 2 dörrar, och kyl hela, för frys har vi box i uthus. Det blev ett klumpedunsskåp i stället för mitt praktiska skåp.
Ingvar han räknar ut hur mycket färg det ska gå till huset, och det är inte så lätt med all snickarglädje och verandor och många fönster.
Jag blir less på att sitta ensam medan alla andra arbetar med allt möjligt. Det var länge sedan jag träffade Kattis. Hoppas hon kommer snart.Hon brukar hälsa på mig när hon är hos mor och far i Stöde.
Många kära hälsningar Marie !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor

Kul att du börjat läsa böckerna, hoppas att de är bra! Själv har jag knappt läst något på hela sommaren, jag har inte hittat någon bok som inspirerat mig tillräckligt mycket. Jag har dock lyssnat mycket på radio, på sommarpratarna i P1 och några dokumentärer.

Frank mår bra fast han är väldigt VÄLDIGT trotsig. Han har nog inte varit så trotsig någon gång i sitt liv som han är nu, det är lite jobbigt i bland men det går väl över snart....

Jag kommer hem i slutet av augusti/ början på september. Då får vi ses
Många kramar
Katarina