fredag 12 december 2008

Jag tror aldrig snöandet tar slut.

Jag tror aldrig att snöandet tar slut, Jag ska be Ingvar ta ut sparken till mig, det är nog bättre på snö än rulatorn.Ni kan inte tro vad jag längtar efter att kunna gå som vanligt, men jag får nog nöja mig som det är.Är man snart 80 år så är man, fastän det känns konstigt att tänka att man blivit så gammal.Det har gått så fort.
I TV pratas bara kriser. I USA vet dom nog varken ut eller in hur problemen ska lösas. Hoppas att det inte blir en svår arbetslöshet hos oss utan att våra ungdomar får en bra framtid.Arbete måste alla ha om det ska bli trivsel för familjer .
Det var bra att den utländska flickan som försvann från boendet kommit till rätta.
Det är så många som mördas, så det känns skönt att någon kommit tillrätta med livet i behåll.
Det blir spännande att se hur det går för Johan-mördaren
om han är oskyldig till alla mord han blivit dömd för. Då är det grymt att det inte kommit fram tidigare. Det är synd om människor som inte kan försvara sig i olika situationer.Jag kände en gång för länge sedan en farbror som blev tagen för ett brott som han inte var skyldig till. På alla frågor han fick sa han: Det stämmer alldeles presis det. Men det klarades upp. Dom förstod att det var fel.

Nu står kaffe serverat bredvid mig. Ha det bra i snövädret!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mor!
Sitter på jobbet och läser din blogg du är duktig på att skrivanu förstår jag vem Kattis ärvt skrivförmågan ifrån.Nu är vädret trist det var så fint tidigare.Hoppas att ni orkar komma på julafton Kramar! Gunilla