tisdag 30 december 2008

Gammel-mormor kanske också kan spela trummor.

Jag har hört att Frank spelar trummor.
Jag har också hört vem som rår om Frank. Gammel-mormor vill också vara med på ett hörn.
Nu har jag läst ut boken " Vägen "Den var ju väldigt tragisk, men den var skriven i sådan mjuk stil så man blev inte så deppad när man läste, fastän visst var det tragiskt.Det kan nog inte bli så i vårt vackra Sverige, att en sådan stor del brinner.
Jag blev lite lessen när jag hörde i TV att dom tänker sänka pensionerna. Dom är ju redan så låga i förhållande till lönerna så jag undrar vad dom tänker att vi gamla ska leva på.
Vi köpte färdigkokt skinka, en stor. Den var nästan rå innuti. Värre skinka har vi aldrig haft. Leverantörerna får nog skärpa sig om det ska vara lönt att köpa färdigt.
Vi får nog steka den som fläsk.
Lena och Martin har vari hit idag.Det var så länge sedan jag såg Martin, så det var mycket roligt besök. Lena var bråttom som vanligt. Jag glömde att Anders fyllde år igår, men det har blivit så många så det är inte lätt att komma ihåg alla. På lördag ska Ingvar och familjen Öhlén åka till Frösön och gratulera Ingvars syster Edit. Jag blir hemma för jag har inte känt mig frisk på sistone.Det är jobbigt att fara bort när man är så hängig, lång åkväg är det och dagen blir lång. Ingvar säger ifrån sig uppvaktningen på hans 80-årsdag. Vi får se hur vi är till sommaren, kanske vi kan göra nånting då.
Det är roligt att se kort från julfirandet.
Det är synd att man inte kan vara med mera, men åldern tar ut sin rätt.
Det blir nog roligt för Ingvar att träffa hela släkten. Hoppas att det blir någorlunda väder, ej för kallt eller halt.
GOTT NYTT ÅR !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Ha ha, ja det kanske du skulle kunna. Blir kanske nästa uppdrag att fixa för att pigga upp din vardag nu när du blivit så haj på att bogga *skratt* Mormor Marie rockar på rummor1!

Ja boken ja, tragisk men välskriven. Kunda du sluta och läsa när du börjat?
Det är i varje fall bra nu när du opererat dig så att du ser att läsa igen.

Vad duktig du är som kom in på mobilbloggen också. Jag är imponerad! Tror nog att du skulle klarar av att kommentera där- försök!

KRAM