söndag 25 januari 2009

Ingvar fyllde 80 år.

Ingvar hade frånsagt sig uppvaktning på 80 års dagen.
Men det blev uppvaktning av hans barn och mina barn med makar. Nu står blommorna fina i vaser. Det blev blommor från när och fjärran, och Ingvar såg glad ut. Barnen hade med sig middagsmat som dom bjöd på, och det var ju enda möjligheten för vi var utslagna både Ingvar och jag.Hoppas att vi blir piggare till våren.Men åldern går det tyvärr inte att göra någonting åt. Den bara finns där.

Det var roligt för mig också att få träffa mina barn. Alla samtidigt. Det är inte så ofta dom hinner besöka mig. Dom har jämt så brottom. Det är barnbarnen som tar deras mesta tid, nu när mammor ska jobba.På min tid var man hemma-mammor och det var nog skönt. Men man hade inte så mycket i portmonnän.Men det var lika för alla, så det gick ju bra.

KRAM TILL ER ALLA OCH GOD FORTSÄTTNING !

Inga kommentarer: