torsdag 8 januari 2009

Jag skulle också skriva kommentarer.

Jag förstår att Du skulle vilja ha kommentarer Bodil, men jag har inte lärt mig hur man gör. Du får komma och visa mig ska jag skriva ofta, både till dig och Katarina.
Men jag läser alla dagar både din blogg och Katarinas.
Det är roligt att se att Katarina är i Falun. Jag var också där ofta en gång i tiden. Jag har åkt spark på Runn.
Jag har tänkt att när det blir sommar ska jag be dig Katarina gå till min systers grav på kyrkogården i Falun med en blomma. Det står Svea Lodin och är på skogskyrkogården. Nu står det väl även Gunnar Lodin. Det är ju din mammas moster som ligger där. Synd att hon dog bara 37 år gammal.
Nu har Ingvar varit och handlat. Det är nog bland det värsta han vet.Det känns bra även för mig varje gång det är gjort. Vi veckohandlar, så det blir inte så ofta.Det är så roligt att Danne och Klara och Johanna komnmer och hälsar på ibland. Det blir liksom lite liv i huset när barn varit här. Jag län gtar intensivt till sommaren. Den 19 januari ska jag till sjukhuset på canserkontroll. Efter det kan jag mera se hur sommaren blir. Jag hoppas innerligt att jag får vara med ett tag till och se mina barnbarns barn växa upp.
HA ETT FORTSATT BRA ÅR !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag läst dina bloggar det är kul att läsa du är duktig att skriva nu förstår jag vem Kattis fått skrivandet ifrån.Till veckan kommer Kattis hem hon ska tenta och Jenny ska till Umeå så då blir den en del för mej som mormor/farmor att göra.Har tagit akut semester måndag för att passa Fank så Kattis ska plugga samt tisdag för att hon ska åka och tenta.Då kan jag hämta Alva och Vilgot på dagis så dom slipper vara så länge också.Det är tur att Ingbert är ledig för det kan bli lite rörigt med alla 3 men kul.Krammar Gunilla

Anonym sa...

Hej Marie. Jag vill önska dig ett fortsatt gott år också. :) Tiden går så fort och det är klart att du kommer få vara med. Innan du vet om det så är det en ny jul och ett kommande 2010. Många Kramar Elin

Anonym sa...

Hej Marie!
Jo jag ska komma och hjälpa dig så du kan få kommentera våra bloggar! Kramizar från Bodil

Frank och jag sa...

Hej
Nu är Frank o jag i Stöde. Vi kommer o hälsar på ngt senare i veckan. KRAM

Anonym sa...

Hej moster!

Det är Gittan som hälsar. Jag har läst din blogg, va kul att du har hittat dit.

Här har vi det bra. Jonas min äldste son bor i Göteborg med sambo och väntar sitt första barn i mars. Så nu blir jag farmor! Konstigt vad tiden går.....

Jocke (min yngste son) har flyttat hemifrån. Han bor i egen lägenhet med assistenter. Han är hemma varannan helg. Så nu har det blivit tyst här hemma.

Hälsa alla!

Gittan med familj