fredag 30 januari 2009

Trötter.

Jag har sett i bloggarna som mina barnbarn skrivit att det inte är bara jag som är trött. Om Bodil är lite trött är ju naturligt, i hennes situation. Men till våren är allt över och jag hoppas innerligt att allt ska gå bra. Katarina som bor iStockholm har ju också rätt att vara lite trött i den röran, men hon är bara 20 år så hon är pigg som en lärka.

Appropå böckerna som jag börjat läsa. Jag har läst " snälla pappa, nej". Den var bra skriven, men nog kan man bli lessen. Tur att det bara är en bok.Det varstor spänning emellanåt, men ibland gick den ner till långsam nästan.Men den var mycket spännande emellanåt. Jag har också börjat med den om öknen, men jag är inte i riktig form för läsning. På måndag ska jag till sjukhuset igen. Då ska jag fotografera ögonbottnarna.
Jg har sett på TV att det är slaskigt i Stockholm. Hur blev det med vintersporten. Det var nog roligare i Dalarna och i Stöde när det finns lite snö.Hurra för Norrland !
Nu börjar jag längta till våren. Hoppas att det går som det ska med sjukdommarna så jag får koppla av från sjukhuset. Det har varit så mörkt och kulet ett tag så det syns inte att vi går mot våren. Men om vi tar en dag i sänder blir det nog vår så småningom. Ingvars 80-års blommor står fortfarande fina i vaser. Det är roligt med alla blommorna. Det skingrar vintermörkret.
Ha en fortsatt bra dag!

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Vi tänker på dig mormor. Många kramar i mörkret från oss!