söndag 4 januari 2009

Kvällsbesök av Lenas familj.

Jag skulle vara ensam en hel dag, så det blev bestämt att Lena skulle vara hos mig på kvällen. Det blev det gladaste för mig på länge. Först på dagen kom Daniel och hade med sig Klara och Johanna. det är så " goa " ungar, men det är värsta åldern med Johanna. Egentligen hade Erik halvt om halvt lovat att komma, men han har inte tid med mamma nfu för tiden. Dom har ju renoverat huset och verkstan tar ju också mycket tid. Karin har inte hälsat på, på ett helt år. När hon boddde längre bort fick man se henne då och då, men jag tror att hon fått så mycket göra med Erik så hon inte hinner. Vilka barn jag har !Lena har ju också så brottomt. Men det blev en mysig kväll. Ända till 12 tills Ingvar kom hem. Tänk att hans syster Edit blivit 90 år.
Roligt för Er med vintersport. Jag kom ihåg långfärder när jag hälsade på min kusin Linda på Frösön. Hon satte på sig låpngfärdsskridskor och åkte över Storsjön och in till Östersund och handlade. I övrigt här uppe blir det oftast så mycket snö så isarna blir översnöade,
Katarina ! Var försiktiga med isarna i Stockholm ! Dom är kanske inte lika hållbara som Norrlandsisen.
Det skulle bli en sådan stor sorg om det skulle hända Er nånting.
Men Ni är ju inga barnungar, så jag förstår att Ni tar det lugnt och kollar isen.
Jag är ensam idag också. Så nu ska jag ta mig en korvsmörgås. Det får bli min middag.
Jag har ju mycket hull att leva på.
Jag har på mejlen fått en släktsida från mitt barnbarn Linda som jag ska börja lära mig. Jag får se hur det går, om nacken håller för mer skrivande.
GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Vi ska vara försiktiga, jag lovar!