tisdag 6 januari 2009

Stormväder.

Det kom en stormvind, men det var inte Carola,synd.
Jag såg i TV att Rock Olga och Rock Ragge uppträdde år 59, men då tänkte ag att Kattis är ung.Lika gammal som jag var det året, och det känns så länge sedan . Men det blir nog så att tomten får rocka och Frank får spela trummor, så får jag lyssna. Men de skulle vara roligt att bli lite yngre och vitalare så man kunde resa och se sig om i världen, som man gick miste om när man var ung.Då fanns inga resor som var möjliga för en arbetande. Det hade ju varit krig så ingenting kom igång förrän senare.
Det stormiga vädret har upphört, och det är skönt att det inte snöar och är kallt.
En dag var det 27 grader kallt och nu är det 2 grader. I morse var det 20 grader. Det växlar så fort.
Hilda ringde nyss. Det är roligt när hon ringer, och synd att hon inte bor närmare så vi kunde imgåtts lite. Det är långsamt i vintermörkret.
Jag skulle vilja skriva nånting vackert till mina barn och barnbarn, men jag kan inte komma på nånting speciellt. Men jag kan ju skriva att: JAG ÄLSKAR ER SÅ MYCKET !
Hoppas Ni får ett bra år. Var rädda om varandra, för livet är så kort.
Den 7 jan. fyller Lindas Mikael 5 år, såg jag i släktlistan. Jag ska försöka komma ihåg, även om det inte blir på själva födelsedagen. Den 18 jan fyller Isabell också.
Man kan:"slå 2 flugor i en smäll" sa vi när jag var barn.
Nu ska vi laga lite mat. Vi har mjölk kvar så det får bli lite pannkaka.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

HAhah, Carola- vad rolig du var nu! Jag skrattade gott då jag läste din inledning!

Frank o jag är kvar i Falun medan Magnus trummar i lugn o ro varje kväll hemma....och jobbar förstås.

det lät gammeldags det där sista du skrev "vi hade lite mjölk kvar" precis som om ni varit ute o mjölkat och bara hade en skvätt kvar o kon dött. *skratt*

KRAm från Frank o mig