onsdag 20 augusti 2008

Det har varit dåligt väder så jag har deppat i fåtöljen.Svenskarna har misslyckats på O.S.
så det har inte förbättrat humöret.
Men jag kommer ihåg från föräldrahemmet när jag var barn att vi gjorde hoppbacke på
vintern och barn samt även vuxna kom för att titta när de som vågade hoppa tävlade.
Det var fest då i berget. Vårt hus låg på en berg skant så det var naturlig backe nedanför
att hoppa i . Min bror Henry var mycket intresserad av idrott, och han klippte ut referat
om Selånger när han vann tävlingar i Hallstabacken.
Han gick bort i fjol, det gjorde också min äldsta bror. Det blev samma vecka så sorgen blev
stor.

Vi brukade prata i telefon min broder Henry som bodde i Söderhamn, så det blev tomt
när han avled. Hilda, den äldre broderns ,fru vi pratar varje vecka och det är roligt med
kontakt från hembygden.
I dag är jag inte på skrivhumör, men jag hoppas att det blir bättre till en annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mamma!
Hoppas att du kan läsa mina kommentarer till dej,det är så kul att du skriver Många kramarGunilla