fredag 8 augusti 2008

O.S. och älgstek

I
dag har jag inte tänkt på min barndom, som jag brukar varje dag. Det har varit T.V och
OS i Kina och det är roligt att se även om man är pensionär.
Jag blev så inspererad att jag satte igång och gjorde älgstek och då gjorde jag Ingvar så glad.
Ingvar är min sambo sedan 15 år efter att min make Tage avlidit 1982. vi bor i Fränsta,
men jag är född i Moflo i Ådalsliden där jag växt upp sedan 1930 tillsammans med min mamma
och mina 3 syskon. Min far avled 1934 varefter min mamma klarade av att försörja 4 barn.
Duktigt gjort av min lilla mor.Jag ska återkomma till mina snälla fastrar Sara och Kristina
en annan gång

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor!

Vad roligt att du börjat skriva i din blogg! det ska bli så roligt att läsa om ditt liv-
Kram
Katarina