onsdag 27 augusti 2008

Regn,regn,regn.

Regn, regn, regn var ska vi få hägn.
I dag har det regnat mest hela dagen.
Ingvar har varit till Erik och beställt en "ny" växellåda till bilen.
I går var Malin in och hejade och berättade bl.a. att hon tagit körkort.Det var duktigt
gjort med tanke på att hon gått med bruten fot hela sommaren. Malin går på gymnasiet i Torpshammar och det har ingått i undervisningen att vara i skogen en vecka, med minimalt
med mat och kläder. Hon klarade det också, fastän det var några som for hem.
Nu har mina barnbarn börjat skolan, en del är vuxna och har jobb.
Mattias och Jocke går i Härnösand. Verner och Andreas går i Fränsta. Klara i Torpshammar,
Emma och Robin är barnbarnsbarn och går i Sundsvall.
Barnbarns barn som inte börjat skolan är Hugo, Frank, Mikael, Isabell, Alva och Vilgot
Det är roligt med barn, men de har varit så osynliga i sommar,men jag har inte varit stark
så dom flesta vet att jag inte orkat.Synd ! Och nu är sommaren slut. Hoppas jag orkar
greja lite till jul, och det blir ju en ny sommar hoppas jag.
Hoppas solen kommer i morgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är doligt att läsa din blogg! Det gör jag varje dag!

Och lilla Johanna som är yngst har ju heller inte börjat skolan...hihi

Ha det bra så ses vi snart!

kram Bodil

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag köpt dina strumpbyxor ska komma med dom till dej.Du är duktig på att skriva mamma.Det är roligt att läsa.Gunilla

Anonym sa...

Hej! å tack för de fina blommorna..Det är allti roligt att träffas fika prata skratta, Ingvar tycker att det är intresant att diskutera om skog stubbar och mark.Jag tror att du Marie tycker att det är roligt att träffa Stöde flickorna dina. Det har blivet så nu för tiden, att det måste vara någon högtidsdag, den här dagen var det min tur att kliva upp till 65.. på årsskalan.Hälsningar på Franks språk från Binge....