torsdag 19 mars 2009

Att bli för gammal för saker och ting.

Jag börjar fundera på varför man måste bli gammal i kroppen och huvudet.Det skulle ju vara så skönt att få vara ung ända till slutet. Jag har tyckt om att laga god mat då och då, men nu är allting för svårt. Man bara funderar på vad man ska laga som är enkelt och går fort.
I förrgår ringde Linda och var positivt inställd till livet, som det hördes. Det är bra när barnbarnen kan acceptera att deras far avlidit, och dom har varit duktiga och gjort undan efter dödsfallet. Alla är överens och nu är Vera här från Ryssland och hoppas att hon är nöjd med det barnen ordnat med.
Ja nog var det minst 20 år för tidigt för Christer att lämna oss. Det blev en stor tomhet i både kropp och rum.Svårt att tänka att livet ska gå vidare utan honom.Tur att barnen har en mamma också.
Jag såg på Kattis blogg att det var vackert väder i Stockholm.Hoppas att Gudrun och Lennart har de bra i solskenet.Jag blir avundsjuk när jag tittar ut och ser meterhöga snödrivor utanför fönstret.Men det brukar ju gå fort att det blir vår när
det sätter igång på allvar.
Det är som den här tiden efter jul inte har funnits. Den har gått i sorgens tecken och nu hoppas jag att våren gör mig lite gladare.
En vårhälsning till alla !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Skickar en vårhälsning tillbaka till dig mormor. Vi åker till Falun men jag måste erkänna att det känns lite motigt att lämna "våren" för att åka till snöslasket...
KRAM