måndag 9 mars 2009

I dag är det Jockes födelsedag.

I dag kom Jocke och gick till oss. Vi sa grattis med en slant, men han stannade inte så länge. Han skulle hem och skotta snö. Det har snöat mycket så jag funderar när det ska hinna töa bort.Det finns en gammal sägen " att lika mycket snö som finns på taken på " våffeldagen "ska det finnas på dikesrenarna på valborgsmässoafton". Våffeldagen är den 25 mars så jag hoppas att det inte stämmer.Då blir det långt till våren.
Jag längtar att kunna sitta på verandan och dricka kaffe. Christer brukade se oss och komma. Nu är den tiden slut och det känns så tomt.Hoppas det finns fler barn och barnbarn som gör likadant.Dannes familj brukade ock så komma ibland.
Jag får säga som Hilda i Näsåker. Vi får ta en dag i taget. Snart är det vår och då hoppas jag att få hälsa på henne.
Det är så roligt att se bilder på Katarinas och Bodils bloggar. Det är det första jag tittar på när jag öppnar datorn. Mina barnbarns barn växer med en väldig fart ser jag på bilderna. Och snart blir det ett nytt. Hoppas det går bra och inte blir så jobbigt vid födelsen.
Ha en så bra dag Ni kan i fulvädret önskar en gammal kärring Jag känner mig så idag.

Inga kommentarer: