tisdag 3 mars 2009

I dag droppar det från taken.

Nu närmar sig våren, det är första gången på hela vintern som det droppar från taken. Det kämms bra, men vi är inte riktigt frisk, varken Ingvar eller jag.Vi tröstar oss med att bara våren kommer så piggnar vi till.
Barnen har sportlov nu så Jocke ringde och ville komma i morgon. Han vill alltid komma före frukost. Han gillar leverpastejsmörgåsar. Tur vi köpte igår.
Det är mitt barnbarn som jag haft mesta kontakten med. Han är så härlig.
Det är bara så synd att man blivit alldeles för gammal för att orka med att göra en liten fest för barnbarnen.Det kanske blir till sommaren. Förhoppningsvis.
Det jag skrev förra gången blev bara rubriken kvar.Men det var ju bra att solen skiner. Nu ska jag försöka att inte klanta mig igen.
Nu ska jag ringa till Lena och höra om hon kan följa med mig på ögonbottenfotografering som jag fått kallelse den 12 mars 9.45 på Sundsvalls Sjukhus.
Det känns som jag kan skriva igen efter den stora sorgen. Den finns ju hela tiden.
Men livet måste ju fortsätta. Tur att jag har flera barn.
Sköt om Er alla !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marie! Jag tror att Jocke vill komma före frukost för att pappa måste jobba och att han behöver sällskap. Han är för go och är det någon som behöver sällskap så är det han, tur att han har sin farmor! Jag tänker på er och er förlust, det är sorligt men visst känns det alltid lite bättre när solen skiner? Många Kramar från Elin