torsdag 5 mars 2009

Veckotidningar.

I dag har Lissie varit hos mig och vi har bytt veckotidningar, så nu blir det att läsa ett tag framöver. Vi har pratat mest om sorger och bedrövelser genom livet, men det är nog nyttigt att kunna ventilera olika saker med en vän som man litar på.
Man lär ju känna varann när man jobbar ilag och det har ju Lissie och jag gjort.
I dag har det snöat mest hela dagen, men det har inte blivit så mycket. Det är nog inte nödvändigt med skottning. Tur, för Ingvar är inte riktigt pigg.
På måndag fyller Jocke år. Då blir det besök på min gamla adress, hoppas jag. Tänk att han blir hela 19 år.
Jag ska ringa till Linda i helgen och höra hur dom har det i snövädret. När jag tänker på hur gamla mina barnbarn är så måste man ju vara gammal.
Till våren ska jag försöka komma mig till Näsåker och hälsa på. Det hägrar nu i snövädret.Det är ju inte så långt. Synd att jag blivit så gammal, annars hade jag kunnat hälsa på Katarina i Stockholm. Det skulle vara roligt. Det var länge sedan
jag var i huvudstaden.
Jag känner att det är nyttigt för mina stelnande fingerleder att skriva, så jag måste nog träna mera.
Tack lilla Elin för kommentaren. Ha en fortsatt bra dag alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mormor
Jag tänker på att jag ska ringa dig varje dag men det har inte blivit, kanske ringer jag dig imorgon fredag. Var beredd!

Roligt att du kommit igång med bloggen igen- jag har saknat dina inlägg.

Kram Katarina
PS så klart du ska till Stockholm DS