fredag 31 oktober 2008

Allhelgonatid.

Jag vill i allhelgonatid passa på att tillägna Sundsvalls och Umeå sjukhus och Vårdcentralen i Stöde en dikt av Atle Burman, som jag fick i fjol av Gudrun, som jag tycker är så vacker.
I allhelgona tid vill jag tända ett ljus för en nära och kär
det ljuset ska visa att någon precis lika levande är

För det är någons närhet jag känner, från värmande låga och glöd
det ljuset vill få mej att tvivla på kyla och mörker och död

Och det ljuset vill få mej att tro på, att även när ljus brinner ut
så finns ett som alltid ska stråla, för kärlekens skull utan slut

Nu till sist vill jag tacka Dig Herre, för särskilda stunder som nu
jag tackar för friden, för ljuset jag vet att dess källa är Du.

Hoppas att mina nära och kära får en bra allhelgonahelg, med fest och glädje.

Inga kommentarer: