lördag 4 oktober 2008

Det regnar igen.

Nu har det börjat regna igen.Jag sitter i köket och ser att det plaskar på dammen.Jag saknar verkligen sommardagarna som man kunde sitta ute på norr, och se trafiken på E14 och fåglarna vid fågelbordet, som Ingvar sköter med omsorg. Vi tycker om våra fåglar.Det är ju de levande varelser som inte sitter i en bil.Några medelålders kvinnor syns ibland på vägen. Det är väl dom som kommit på att de måste träna lite för att hålla sig friska.Nu kom jag att tänka på min barndoms kvinnor, Dom behövde inte träna på fritid, för dom tränade med arbete hela dagarna. Dom gick hela tiden t.o.m. , kunde dom ha en strump-eller vantstickning igång när dom förflyttade sig mellan arbetsplatserna.Konstigt att dom kunde se vart dom steg, så att dom inte ramlade.Människorna är nog till för att röras mer, än vad som blir nuförtiden, men det tar ju mycket tid om man skulle promenera överallt dit man ska.
Tiden tycks ju inte räcka ändå. Alla har så bråttom.Dessutom har ju landsbygden avfolkats. Dom flesta bor ju i städerna, och där kan dom inte gå och sticka, då skulle dom nog krocka, lite då och då, med varandra.Men det skulle kanske bli lite mera konversation då.
Jag hoppas att vi får en lite ljusare höst framöver så inte mörkret som kommer blir så kompakt.
Ha bra dagar önskar en mormor, farmor och gammelfarmor och gammelmormor.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är inte bara mormor du är okså min farmor mvh jocke nordlander.