söndag 12 oktober 2008

Vaknar upp ur drömmar.

Det har varit så dåligt väder, så jag har sovit mest. Jag har varit vaken på nätterna och sovit på förmiddagarna.När det är fulväder får jag sådan värk i kroppen så det är svårt att sova på nätterna.
Jag läste din blogg Bodil, och nog är det så i bland att man bl.ir arg på " gubbarna"
men det brukar gå över om en stund. Just nu skulle min " gubbe" komma in och fika kl.1, men nu är kl. halv tre och jag har fikat själv, för jag har inte sett till "gubben".
Jag vet inte vad jag ska göra med mejle,som jag fick från dig. Jag vet väl att jag ska skicka till någon, men inte mer.Kanske är det för sent.
Jag funderar när Johanna fyller år.Jag har det inte uppskrivet nånstans, men man kan ju göra i efterhand.En " gratulation" kommer bara jag vet. Börjar bli gammal och åderförkalkad. Jag måste påminnas om allting.
Det är inte roligt att sitta inne, och se mörkret som kommer och går. Jag förstår inte varför jag blir så motvillig att gå ut.Men man har väl blivit för gammal och har alla möjliga krämpor.
Nu ska jag gå ut och se var " gubben" tagit vägen.
Ha en bra fortsatt höst alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!!

Det är så roligt när du läser min blogg! Johanna fyller år den 31 oktober så det är inget du har glömt. Hoppas att din "gubbe" kommer tillrätta snart! Kramizar

Frank och jag sa...

Hej mormor!

Hoppas att du vattnat dig själv så att du inte känner dig så vissen längre! I dag har det varit fullt upp. Jag har jobbat på Kumla skola och sedan ordnat med kalas här hemma för Frank. Tre år i dag!! KRAM