söndag 5 oktober 2008

Jag är ju också farmor.

Roligt att få kommentar från Jocke. Du har ju alldeles rätt att jag är farmor till dig och några till.Du kan ju skicka flera, så jag får höra hur du mår, lite då och då , det är ju därför jag skriver, för att Ni ska höra hur jag mår, och då är det ju roligt för mig om Ni skriver emellanåt, så jag får höra hur Ni mår.
Om Jocke träffar Mattias, kan Du hälsa att jag har en födelsedagsprecent som jag vill han ska hämta. Det blev inte på Mattias födelsedag.Bättre sent än aldrig, brukar dom säga.
Det har varit fult och ruggigt väder, men nu skiner solen igen. Det är bara två och en halv månad till jul. Otroligt, men sant.Roligt med lite avb rott i vintermörkret.Såg just i Sundsvalls Tidning att luciakandidater skulle väljas. Det är orättvist att det är bara flickor som kan bli lucior. Grabbar skulle också kunna vara. Dom är ju också fina.Men nu är det inte så, så vi får finna oss i det.
Jag funderar om det finns någon flicka som kan vara lucia, av mina barnbarn.Men hur jag än tänker så är dom endera för "gamla" eller också för unga.Men det blir så småningom. Dom finns på tillväxt.Ingvar har ju lämpligt barnbarn, men han bryr sig nog inte att anmäla. Hon kanske inte vill heller.I så fall finns det kanske någon annan som grejar det.
Det var roligt att se Bodils blogg med foto av mitt barndomshem. Det måste bli tomt för dom som växer upp i dag och flyttar till olika platser och som inte har ett speciellt barndomshem där dom växte upp, hela barndommen.Men man tänker nog inte så mycket på det förrän man blir gammal.Det är tiderna som format samhället att bli sådant. Vi kan ju inte bo i en stuga på landet, när arbetet finns i stan.
Ha en bra fortsättning på helgen !

2 kommentarer:

Frank och jag sa...

Hej mormor

Här i Stockholm mår vi bra i regnet.

KRAM

Anonym sa...

Hej Faster Marie!
Är inne lite då och då och läser...

Om du är intresserad av att titta på gamla bilder från Moflo och Näsåker, kan du gå in på SVARs hemsida www.svar.ra.se under fliken "forska" hittar du under söktjänster: "Bilddatabas Sollefteå BDB" Där kan du t.ex. söka på socken: Ådalsliden ort: Norrmoflo. Där finns det bilder på både Farmor och Farfar och flera andra. Undrar du över något, hör av dig. Min mailadress hittar du på www.sollefteamuseum.com under kontakta oss.

Ha´det bra. Britta