fredag 24 oktober 2008

Fönsterputsning.

Nu är alla fönster putsade och det känns skönt. Där jag växte upp fick man sätta in fönster på hösten och ta ut dem på våren. Jag har ett minne av min syster när hon skulle sätta in fönster och hon ville att jag skulle hjälpa henne och hålla i.Men först hade vi varit ute i skogen och plockat vitmossa som vi skulle lägga emellan fönstren. Jag vet inte, men antagligen var det för att fukten inte skulle göra imma mellan rutorna. Fint blev det också. Jag glömmer inte hur glad mamma blev när hon kom hem från jobbet och fönstren var insatta.Konstigt hur många minnen som kommer fram när man blivit gammal.
Tack Katarina för alla fina kataloger jag fått. Det blev 4 st.Synd att vi inte fick träffas när du var till Stöde, men det brukar ju inte bli så långt mellan dina besök i Stöde, jag hoppas du kommer snart.
I går var Lena till mig och tittade i örat. Hon kunde inte se att det fanns vax, så det går väl över av sig självt. Jag har väl blivit bortskämd av all hjälp jag fått av min dotter Lena.
Nu ska jag gå in och titta om Jocke skrivit, men jag kommer ihåg att det är fredag så han har väl kommit hem. Ha det bra mina kära vänner!Tänd många lampor i mörkret och mys.
Jag längtar så efter min syster ibland, men hon dog ju så ung. Det känns så sorgligt att tänka på. att vi fick så lite tid tillsammans.

Inga kommentarer: