onsdag 10 september 2008

Blåsväder

Nu är min dator i funktion igen. Men mitt huvud är inte så bra i dag,så jag vet inte hur det blir.
Det beror nog på det regniga och dåliga vädret.
Katarina , Frank och Gunilla har hälsat på. Katarina bor i Stockholm, men hon kommer ihåg sin mormor och det är roligt. Hoppas at hon kommer fler gånger. Jag glömde säga till Gunilla att hon kunde ta dillkronorna m i landet som hon sagt att h on ville ha.
I övrigt har jag mest tittat på T.V. om orkaner och stormar ute i världen.
Det är synd om människorna i de drabbade län dern. I Kuba uppstår hungersnöd och annat i samband med ovädret.
Jag minns en händelse från barndomen som inte var trevlig i samband med en liten tromb.
Jag följde med faster Sara till källan, för att hämta vatten. Vid källan hade vi ett skjul med tvätt gryta och övrig utrustning för a tt hålla till och tvätta. Min räddning blev att jag såg smultron i slänten och gick dit för att plocka och sätta på ett strå som vi brukade göra som barn. Mellan bostadshusen kom en virvelvind tog tag i tvättstugan och stackars faster Sara
som ochså följde medoch där satt jag chockad. Jag såg ju min snälla Faster som följde med upp i
luften till sammans med bråtet från stugan och det var ett förfärligt oväsen.
Men det var nog en skyddsängel som lyfte ner faster från luften och satte ner henne på marken

Inga kommentarer: