söndag 7 september 2008

En ny vecka

I morgon börjar en ny vecka och min dator fungerar igen. Det har varit trist under när Ingvar jagat älg och datorn inte fungerat.


Appropå älg. När jag var ungefär 10 år så tänkte jag bli en skidstjärna. Jag hade ett spår uppe i skogen som jag brukade träna i .Jag fick nog inte tillåtelse av mamma att åka så långt upp i skogen, men hon hade ju inga skidor så hon kunda titta vart jag åkte.Jag åkte ett spår som skogs-arbetarna använde när dom skulle till ett hygge bakom stormyrbergret. När jag skulle

uppför valåsen och stakade uppför och tittade upp stod en stor älg alldeles framför mig i spåret.

Då blev det bråttom. Ett lappkast har nog aldrig gått så fort. Jag åkte gent över berget och ramlade och förstörde skidorna. Och inte nog med det. Jag hade lånat Henrys nya fina skidor och

jag tänkte att nu får jag spö när han kommer hem och ser att jag förstört hans skidor.

Men det kom en mamma emellan. Det behövdes bara en blick från mamma så kom lillasyster

helskinnad undan äventyret.

Inga kommentarer: