måndag 29 september 2008

Ta in fuxier för vinterförvaring.

Det blir mer och mer påminnelser om vintern. Nu ska alla växter in, för i går talade dom om i väderleksrapporten att vi kunde vänta oss en frostnatt.Men jag vill inte byta Norrland mot varmt väder söderut. " Född Norrlänning, alltid norrlänning i själ och hjärta". Det är så skönt på våren när naturen är tvättad och ren av snön och kylan. Vi är ju van vid starka gränser mellan de olika årstiderna, och det är roligt att kunna vänta på t.ex., att snart är det vår.Att fira våren med brasa, tal och sång är ju en av höjdpunkterna.
För varje dag som går är vi närmare våren. Jag har sett hur fåglarna samlats i storas skockar för att flytta till vintervisten i varmare klimat,men jag skulle inte vilja följa med. Nu får jag försöka hitta på nånting över vintern, som jag klarar av att göra så blir det en ny vår.Hurra! för vårt vackra och fredliga land.
Det jag sörjer just nu är att jag inte kom till Hilda i Näsåker på hela sommaren.Jag var så säker på att kunna, Jag ville ju också besöka mitt föräldrahem i Moflo. Sommaren gick så fort. Jag vet inte varför ja inte kunde åstadkomma det, men det är ryggen som sätter " käppar i hjulet".
Jag ska nu komma ihåg att ringa till Birgit och säga " Grattis på hennes födelsedag". Det är ju inte roligt att bli gammal, men man är ju inte äldre än man gör sig.
HA DET BRA ALLA!

Inga kommentarer: