söndag 28 september 2008

Stormväder

Det stormar idag. Det är bland det värsta jag vet. Det sitter nog i sedan barndommen.
Mamma var så rädd för att elden skulle komma loss, när de stormade.Det eldades ju på ett annat sätt för 70 år sedan och många eldsvådor uppstod när det stormade.Jag har upptäckt att 3 av mina barnbarn har fyllt 30 år och 1 är 29. Jag vet inte vad man säger, när dom inte längre är tonåringar. Nästan alla har passerat 20-årsgr änsen. Det går ju att säga att mina barnbarn är gamla, men det låter hemskt.Då blir ju jag ännu äldre. Ha,ha!Det finns nån som brukar säga att " man är inte äldre än man gör sig. Jag får väl säga barnbarn så blir det dubbelbarn.Eller också får vi hitta på något nytt som jag inte känner till ännu, som föryngrar oss alla.Det skulle vara kul, men hur man än beter sig så går åren inte baklänges utan man blir inte yngre med åren, Tyvärr !
Hejsan lilla Katarina. Jag längtar efter dig ! Kram mormor.
Jag hörde från Näsåker att ett av mina barnbarn fanns i Ångermanlandstidningen. Det var frågor om vad de skulla göra i helgen. Det blev datorgöra och kompisar. Dom sa att du var så fin på kortet i Tidningen. Ha det bra Mattias ! önskar farmor. Om du kommer ska du få en liten födelsedagsprecent. Till Frank och Katarina skickar jag på
post.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor!
Du har en del barn o barnbarn och barnbarndsbarn att hålla koll på. Ett bevis på att man börjar bli gammal- men som sagt det är hur man känner sig som räknas. Ibland känner jag mig som 100 och ibland som 14- men som oftast så känner jag mig som 25- men snart är jag 30. Känns lite jobbigt faktiskt. Jag skulle vilja vara 25 resten av livet om jag fick välja. Vilken ålder skulle du välja?

KRAM