tisdag 30 september 2008

Rödbetornas dag.

I dag ska rödbetorna upp ur landet har Ingvar sagt. Det ska bli gott med färska rödbetor, fastän det är mycket jobb innan de finns i burkarna. Vi brukar äta varje frukost till kalvsylta.
I dag på morgonen såg jag ett skådespel. Det var 2 hökar som jagade en hel skock fåglar mellan de olika träden i trädgården. Det var ett förfärligt väsen, men jag tror att fåglarna klarade sig, det är så mycket löv som virvlade omkring så hökarna kunde nog inte sikta in sig på någon specell fågel. Lagomt åt dem, fastän de måste ju leva de också.
Jens simmar och står i. Han är så duktig så . Nästa gång ska dom simma i Sundsvall och har jag en bra dag ska Lena ta med mig så jag får se. Jag har aldrig förr sett Jens simma, så det ska bli roligt, om det stämmer med min hälsa. Det är ju olika dagar hur jag mår.Man får nog inte räkna med så mycket annat, i min ålder.
Det är så mycket jag skulle vilja prata med mina barn om, men när jag träffar dem är allt bortglömt, utom att jag blir glad när dom kommer.Det är väl inte så viktigt eftersom jag inte kommer ihåg.
HA EN BRA DAG.

Inga kommentarer: