måndag 22 september 2008

TV tittande en hel dag,nästan

Det är mycket nytt man får se och höra på TV. På Historiakanalen kan man hitta bra saker mest hela dagarna. När man tappat förmågan att arbeta, måste dagarna förbrukas på något sätt. Och då kan det vara roligt att se och höra saker som man inte kunde lära sig i skolan när man var ung, därför att det blev för kort skolgång. Men det är ju bra att ha kvar lite till pensionärsdagarna som är så långa.
Men Historia handlar tydligen bara om krig, makt och elände. Man blir ju inte glad precis. Glädjen för en gammal farmor och mormor kommer fram när man hör att barnen och barn-barnen, har det bra. Det är nästan bara det som existerar.
Snart kommer Lissie och vi ska byta tdningar. Då har vi gemensamma, saker att prata om.Hon har också småbarn, som hon är mormor till.
Solen skiner i dag, men det är konstigt hur fort det går att dagarna blir kortare och kortare. Det är inte länge sedan det blev mörk halv nio och nu skymmer det halv åtta.Nu ska jag gå på verandan och sätta mig i solen en stund.
Kram allasom läser min blogg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mormor!

Antar att du märkt att jag lagt in bilder på ert fina hus, jag hoppas att det var ok, säg till annars. Tycker att du bor så fint o skall vara stolt över det!!

Använder du hårspännena?

KRAM
Kattis