lördag 27 september 2008

Födelsedagssfirande

I dag är det fest i Sättna. Birgit fyller 75-år, men jag har inte förmåga att ta mig dit. Vi får ses en annan gång.Hurra ! från mig. Ingvar ska fara och träffa dom närmaste till Birgit sedan ska dom fara gemensamt och uppvakta.
Jag hoppas att någon kommer och hälsar på mig en stund. Dagarna blir lite långa. Det var meningen att Katarina skulle komma till Stöde, men hon ringde igår och talade om att det blivit ändring.Det var synd, hon brukar komma en stund till mig. Roligt att hon ringde. Vi pratade rätt länge.Dom börjar att bli medelålders mina barn-barn, inte
konstigt att man känner sig gammal.
Barn-barns bartnen är gulliga, men man orkar inte engageera sig i dem, men det är ju roligt att se dem.De har växt lite mellan varje gång.Annas Hugo har jag inte sett på över ett år.Likadant med Lindas barnen. Robin kom hit ilag med Andreas och Verner och det dröjde ett tag innan jag kom på att det var Robin. Dom förändras så i den åldern.Det är rolit att se dom, så jag hoppas dom inte glömmer bort mig.
Bodil och Danne skulle fara till Moflo och göra höst. det är roligt för mig att de grejar i mitt barndomshem som de övertagit.
Ingvar hade pratat med Edit och hon hade varit ute och handlat ilag med Birgit, så det går tydligen rärr väg med tillfrisknandet efter benbrottet. Hon ska fylla 90-år dagarna före jul, så det är ju roligt att hon är på " benen" . Det brukar ta lång tid för så gamla att läka skador. Men Edit är speciell.
Nu ska jag säga " Hej" till Ingvar som ska på födelsedagsuppvaktning.
Ha en bra dag alla läsare.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor

usch, det där lät jobbigt. Är det jag som är medelålders? *SKRÄCK*