söndag 14 september 2008

Ännu en kulen dag.

I dag har jag tänkt att eftersom det är söndag kommer nog .någon av mina barn och hälsar på. Men alla jobbar och står i så det finnsnog ingen tid för gamla mor.Men det blir nog bättre när det blir vinter, förhoppningsvis Det är tur att det finns arbete för dom som är i arbetsför ålder.Katarina ringde och sa att hon hittat ett svamp-ställe.Jag blev så otroligt sugen på att plocka svamp. Men den tiden är förliden. Katarina kommer ihåg mormor, fastän hon bor i Stockholm.I kväll reser hon hem, så då är den glädjen slut.Jag har ju varit klen sista året så barnbarnen vet nog inte säkert om jag orkar ta emot dem. Men det är uppmuntrande för mig om dom tittar in. Jag kan väl inte bjuda som förr, men lite fika går nog.Jag blev väldigt glad när Linda mejlat till mig. Det var så länge sedan jag träffade henne.I dag känns min barndom långt borta. Jag kan inte komma ihåg nånting av dom glada händelserna sedan barndomen. Dom kommer nog fram om solen börjar skina.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mormor

ja det var verkligen ett svanpställe av rang. Synd att jag inte hann med att kommer hem till er och smörsteka lite för att lägga på en smörgås- det är ju så gott!

Vi ses snart igen
KRAM
Kattis