tisdag 23 september 2008

Julhandel ur katalog.

I dag har jag upptäckt att det kan vara roligt med en REA katalog som handlar om julen. Det känns roligt att ha barnbarn, som kanske tycker om att få en julklapp.Förr kunde man trängas i affärerna före jul, men nu får man passa tillfället när det kommer erbjudanden. " Man får passa tillfället, tillfället passar ingen." Hå,hå,ja,ja. Det är 3 månader kvar till jul, med snö och kallväder.Jag kommer ihåg sjukhuset när jag skriver 3 månader, därför att jag ska kollas var 3:e månad i 3 år ocj därefter varje år i 3 år till.
Hoppas jag får leva så gör jag det gärna.
Hej alla mina nära och kära. Nu ska jag få mig lite mat. Det är inte roligt att vara hungrig.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor!

Jag älskar julen- även inhandlandet av julklappar vilket många andra tycks avsky.

I år ska vi fira den allra första julen hemma hos oss själva. Det ska bli mysigt o spännande även fast jag förstås kommer att sakna alla mina nära o kära där hemma. Det är alltid mysigt då du o Ingvar kommer på julafton hem till mamma och pappa. Jag längtar efter att få träffa dig snart igen mormor. KRAM