lördag 13 september 2008

Funderingar inför hösten

Solen skiner idag, ändå är det höst i luften.
Nu är lingonen syltade och klara att ätas upp inför hösten.
Hösten är ett tungt ord, som gärna kommer upp hela tiden. Man måste planera inför vintern när man är pensionär och inte orkar som f,örr men det är tryggt att veta att det finns hemtjänst där man kan få hjälp om det behövs.Våra barn ställer upp i mån av tid, så deet går ingen nöd på oss. Det ä r bara " dumheter " att oroas. Jag skulle inte kunna skriva om inte Christer och Katarina ställt upp och hjälpt mig att komma igång.Det gör jag för att jag tror att det är nyttigt för huvudet. Vi får väl vänta och se. När det gäller sjukvård har vi Lena som alltid är tillreds för sådana saker och Gunilla står för klädinköp m.m. Erik sköter våra bilar och sedan har vi Ingvars dotter och barnbarn som finns tillhands nära oss. Man tänker inte på hur mycket hjälp det finns att tillgå förrän det står på, jag höll på att skriva pappret, men det har ju blivit fel. Appropå papper, så brukade vi skriva brev till varandra, min kusin Linda och jag. Det var länge sedan det blev sist, men jag kanske kommer mig för att åstadskomma ett pappersbrev, nu när jag tränat upp mig på datorn.
I dag har Hilda, min kära svägerska från Näsåker ringt, vi har pratat länge. Det är 1 år sedan min broder Helge dog, och trots att hon är ofärdig och gammal klarar hon sig bra. Åren går fort
när man blivit gaqmmal. I dag blir det fläsk och " pärer". Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer: