lördag 8 november 2008

Det är grönt ute

Snart är det advent och det är alldeles grönt ute. Jag har tappat orken att skriva.Det är nog mörkret som gör det. Men jag känner att jag behöver träningen, för glömskan kommer smygande mer och mer. När jag tänker på vintern känns den oändligt lång. Men min svägerska Hilda i Näsåker brukade säga: Ta en dag i taget. Det är nog det bästa om man kan göra så.Innan man vet ordet av lyser grönskan i träden. Då är det vår ! Hipp, hopp, hurra !
Jag pratade nyss med Lena, och där var Eriks familj och fikade. Det är så roligt när mina barn umgås. Dessutom sa hon att Jens varit i Stockholm och simmat och att Magnus och Frank varit och tittat. Kul att Jens är så duktig att simma. Vi träffas inte lika mycket nu sedan jag slutat köra bil. Det blir mest när jag behöver hjälp av Lena med sjukdommarna. Fy ! för gammeldommen. Hur ska man lyckas se positivt på livet när den ena krämpan avlöser den andra ?
Jag får göra efter Hildas råd. Ta en dag i taget !
Nu är det redan mörkt och klockan är bara halv fyra.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej

Frank och Magnus-- jag var faktiskt också med förstås! Frank hade på sig en blå tröja med Stöde If- tryck som vi fått av Lena, han var så fin så. Vi hade även gjort en flagga som det stod HEJA JENS på men den gick tyvärr sönder innan det blev Jens tur att simma... Jag skulle nog ha plastat in den- papper håller dåligt i så blött sammanhang :)

Bloggen är bra träning för hjärnan så om du känner dig slö- SKRIV ÄNNU MERA OCH ÄNNU OFTARE!!!!

Kram