måndag 24 november 2008

Mycket fult väder idag.

Tätt snöande i dag. Det känns lugnt och tyst när snön kommit. Trafiken från vägen hörs mindre när snön lagt sig som ett täcke på marken.Hoppas det inte blir halt. Det blir oroligt både för vi som går och trafikanterna. Jag tänker på mina barn och barn-barn som är ute i vintermörkret. Och hoppas att Kattis som är i värsta trafiken tar det lugnt.Att det inte blir så mycket snö och halka i Stockholm.Jag kan inte skriva idag, jag är så störd av "lapphandskarna" som faller. Det har varit konstig höst. Varannan dag har det regnat, och nu börjar snöandet likadant.Hoppas ni klarar er i vinter och att" kälkarna fram och skidorna på" blir ett användande som roar både stora som små, och att det fungerar i trafiken.
I dag är det 1 månad kvar till julafton. Birgit från Östersund ringde och bjöd oss fara upp och gratulera hennes mor Edit den 3 januari. Familjen Öhlen ska väl fara hoppas jag så vi får åka med någon av dom, om hälsan står oss bi.

Slut för idag !

Inga kommentarer: