lördag 15 november 2008

Första snön

Ja, nu är det vinter på riktigt. Den första snön har kommit.Det är vitt på marken och en tjock dimma har lagt sig över nejden.Vi börjar nu fundera över adventsgranar.
Det har alltid varit ett bekymmer, fastän skogen är full.
Det var roligt att läsa och se kort på Johanna när hon åkte pulka och Frank när han var på dop, men han såg så högtidlig och allvarsam ut.
Jag hoppas att jag åstadkommit en kamera före jul, så jag kan få in lite bilder. Det är härligt om man kan få in lite som blir kvar att titta på om jag inte får förmåga att skriva så länge till.
Det ser verkligen dimmigt och kymigt ut i dag. Jag såg på TV från rymden i går och det påverkade mig starkt.Det är nog konstigt med alla planeter som svävar runt oss. Om något stort "elände" skulle krocka med oss är vi inte mycket värda.Konstigt att vi klarat oss som vi gjort.Vi får tänka på Pandoras ask. Hoppet fanns ju alltid kvar.
Att någon vill fara till Mars tycker jag är konstigt. Planer finns ju på en resa, så dom måste ju tro att det finns resenärer. Huga ligen !
Se det snöar, se det snöar, det är väl roligt Hurra! Nu är det vinter, nu är det vinter som vi har väntat hurra! Kälkarna fram och skidorna på Hej vad det ska gå.
Jag har glömt bort vintervisan som vi sjöng i skolan, men det blir ju vinter ändå.
Och sen blir det vår och naturen är tvättad och fin i vårt vackra vinterland.
Nu har Ingvar varit ute och eldat. Det är ju jobbigt med eldning när det är vinter.
Det har inte snöat så mycket så det blir skottning, men det är köldgrader så snön som kommit blir nog kvar.
Kram till Er alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad mysigt med snö. det längtar vi också efter- det blir så ljust och fint- men jag tror jag har gett upp hoppet om en vit jul i Stockholm...

KRAM
Kattis