måndag 3 november 2008

Tur vi inte har motorväg.

Det var nog lite kymigt för Kattis att stå hjälplös på motorvägen. Tur att sinnesnärvaro fanns. Jag känner mig glad att jag slutat köra bil även om trafiken här är lugnare. Jag funderar hur Frank kunde finnas i den röran, med polismotorcyklar och allt möjligt. Kanske kunde han vara i bilen, när faran för brand var över.
Dewt är skönt att bo på landet när man är gammal. I morgon ska jag försöka komma iväg och klippa mig. Det går nog bra. Skönt att bli av med det långa håret. I går var Gunilla, Ingbert och Alva och hälsade på. Det var roligt. Det är lite avsides här,inget folk omkring, men det är ju vackert på sommaren.Jag har bott här i 15 år så man är ju inbodd.
Jag hade skickat efter gardiner till en postorder firma, som Gunilla lovade att komma och hjälpa mig sätta upp i köket. Då har jag en rolig dag att se fram emot.Med sällskap av min dotter. KUL!
Det är ju synd när jag blivit av med den hemska sjukdommen, att jag har så dålig rygg,men jag får vara glad att jag kan stiga upp. Nu ska jag gå och titta på TV en stund. Ha en bra fortsättning på dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mamma!
Kul att läsa din blogg ska försöka komma snart och fixa med gardinerna men det är så mycket jämn tiden vill inte räcka till,har du symaskinen igång eller?
Sitter på jobbet oc skriver samt tittat ut genom fönstret och ser en alldeles rosablå himmel det är vackert! Hälsa Ingvar Kramar Gunilla