måndag 17 november 2008

Jag vet inte varför jag inte är glad.

Det är så bra med att ha pension och bara hämta pengar på banken, men det blir nog för monotont att inte känna att man tjänat dom genom arbete, som man gjort hela livet. Och att det är detsamma vad man gjort så är summan densamma.Jag tycker at t det arbete jag hade före pensionen var det som passade mig och som jag tyckte var ett intressant jobb, med lagom mycke människo-kontakt. Roligt att jag hört att Anders trivs med det nya jobbet, för det gjorde jag också.Det är tillräckligt svårt för att man ska känna sig nyttig.
Det verkade vara en bra bok som Kattis berättade om i sin blogg. Jag skulle behöva något som fängslar och som är lättläst. Jag får huvudvärk av att titta på TV, och det är så bra med läsning, man kan lägga undan boken när man blir trött. Jag trivs bättre med att läsa än lyssna på hörböcker för rätt vad det är glömmer jag att lyssna
och då måste jag göra om.Det kanske är en vana. Men så länge jag ser ska jag läsa.
Mina barns farfar John berättade att när dom skaffat radio sa hans mamma , att det var så fin dragspelsmusik i radion så hon hade stängt av och sparat den tills han skulle komma hem. Ja det är otroligt hur tiderna förändrats under vår livstid.Man funderar ibland vart det
kommer att bära hän i framtiden. Ibland brukar jag bli lessen när jag tänker på att jag inte får vara med. Jag är så nyfiken av mig.
Nu börjar det bli skymning den här dagen också.
Skrivningen har skingrat ensamheten lite, men det vore nog roligare om jag kunde träffa någon av Er. Ha en bra fortsättning på dagen.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor
Kul att läsa att du hänger med på min blogg! Ja du boken var verkligen fängslande men som sagt så mår man nog lite dåligt av den.... Jag ska nog fixa så att du får den i dina händer ngn gång!
KRAM
Kattis