onsdag 5 november 2008

I veckotidningarnas värld.

I dag har Lissie varit hos mig och vi har bytt veckotidningar. Nu blir det läsa av långt inpå natten, det är roligt att läsa. Vi sitter ooch pratar en halv dag om gamla minnen när vi jobbade.
Vid hårklippningen fick jag höra att hon som klippte mig och Katarina hade varit på samma dop. det är roligt att höra om mina barnbarn.
När jag var barn hade vi endast en veckotidning. Med den följde klippdockor/ Det var Hagaprinsessorna/. Vi ritade kläder till dem och lekte, Marianne och jag. Nu är Marianne död och det känns tungt att tänka på. Vi skulle träffas, men vi hann inte.
Sådant är livet, ena dagen finns vi nästa dag kanske inte.
Ha det bra !

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mormor!

Vem var det som klippte dig då mån tro? Just nu står det still i mitt huvud, den jag tänker på är Barbro men hon håller väl till i Stöde?

KRAM