torsdag 13 november 2008

Krångel,krångel.

Nu har dagen börjat med ett nedrans elende. Vi hade fått nytt simkort till mobilen,men jag hade inte bytt i morse. Då stod det att det inte fungerade. Nu har jag bytt simkort efter min förmåga, men det bara står att jag ska byta simkort. Så nu har jag tydligen ingen mobil förrän någon ungdom kommer och hjälper mig. Det är inte lätt att vara gammal utan att ha fått den där tekniska utbildningen som ungdommar fått. Men vi är inte lika beroende som unga av moderniteterna, men det är roligt om man kan.
I dag är det vitt a.v frost och den första känslan att det är vinter infinner sig. det är ju roligt om det blir lite snö innan det blir jul så blir det finare julstämning.
Jag känner mig som om det skulle vara bra med ett besök där det säljs lite julartiklar. Det är nånting som fattas mig. Jag blev så avundsjuk när jag läste Kattis blogg och såg att de börjat med julskyltning i Stockholm.När jag jobbade brukade vi få fara på utbildningen i november och då var hela Stockholm upplyst av julpynt. Då var det roligt.Vi brukade besöka NK för skojs skull.Nu sitter man i enfåtölj och väntar på återbesök på sjukhuset. Jag skulle ha blivit kallad för en månad sedan, men jag är nog bortglömd.Men det är väl brådska där också som överallt annars.
Det var längesen jag träffade Daniel och Bodil. Dom brukade komma emellanåt, men dom har ju flyttat närmare Stöde nu. Men jag brukar läsa Bodils och Katarinas blogg alla dagar. Det skulle vara roligt om v flera hade bloggar så jag kunde läsa.
Jag längtar efter Er alla. Det var så roligt att få lite kontakt med Helges barnen. Vi har ju jämnt bott så långt ifrån varandra, så man har nästan inte förstått att dom är vuxna kvinnor nu.Jag minns när vi var på festen i Näsåker när Lena och Birgit var med och Lena hade vunnit en Nalle som hon gav till Sten Nilsson. Jag blev nästan harmsen att hon gav bort den fina nallen som hon vunnit. Men Lena var lycklig av att ha fått träffa Sten Nilsson.
Ja tiden rullar iväg. Det är nog inte så roligt för dom som är kändisar som vi tror.Särskilt de som är kungliga.Jag tycker synd om Viktoria ibland. Hennes syskon tycks ju ha ett friare liv.Men de tycks ju klara av all uppståndelse, som är runtomkring. ,
Nu har det blivit mörkt ute medan jag skrivit, och det ska bli roligt när vi får ta fram adventsljusen, så blir det lite ljusare i fönstren , men än dröjer det någon vecka till. Kram till Er alla från gammeltanten.

Inga kommentarer: