söndag 2 november 2008

Knepiga matrecept.

I går kväll läste jag matrecept i vckotidningarna. Det är nog bäst att jag lagar den gammeldagsa husmanskosten, även om det verkar gott och lockande att laga den moderna kosten. Jag kom på att jag skulle få köpa nya kryddor för en massa pengar, och sedan skulle jag få en massa kryddor stående i skåpet, till ingen nytta. Det går nog bra med salt och vitpeppar som förr.Jag är så trött att jag inte vill laga någon mat alls.I dag skulle jag laga upp korv som vi har och det blir väl stroganoff.Tänk om någon ung varit här och hjälpt mig med korven.Det känns så motigt i dag. Mulet och grått väder är det.Det börjar mörkna fastän klockan bara är tre.
Hugaligen vad jag känner mig " mossig" i dag. Jag vill ingenting. Jag orkar inte ens tänka på mina vänner djuren från min barndom.Hilda berättade att min brorsson Anders Lidström varit i Tv med ett tåg som han gjort. Det var ju roligt synd att jag inte såg.Jag känner mig oändligt ensam i dag. Hoppas det rättar till sig till en annan dag.Hej, hopp! Hurra ! Nu går det riktigt bra.

Inga kommentarer: